středa 27. března 2013

Cuketové brownies (The Daring Bakers' Challenge)

Vždycky, když jsem byla šmírákem blogů, tak jsem se těšila na konec každého měsíce, jak se foodblogeři poperou s výzvou z The Daring Kitchen, tedy odvážné kuchyně (a jelikož nejsem Děda Vševěda, tak jsem poprvé na slova "The Daring Bakers' Challenge" koukala jako z jara, ale jelikož jsem dívka studující na vysoké škole, uměla jsem si poradit a všechno jsem si to vygooglila). Odvážná kuchyně je tedy taková "internetová sekta" lidí, převážně foodblogerů, rozdělená na odvážlivce v oboru pečení, mezi které jsem se připrdelkovala i já, a odvážlivce v oboru vaření. Tato sekta má samozřejmě svá závazná pravidla a jejich nedodržování může vést k vyhoštění, k čemuž u mě doufám nedojde. 

Na začátku každého měsíce je vybrán člen, který připraví pekařskou výzvu, kterou ostatní nebojácní pekaři musí upéct a zvěčnit (nejlépe fotoaparátem, nikoliv vlastnoruční kresbou, přestože to není výslovně zakázáno)Ovšem je tu jedno zásadní pravidlo: nikdo nesmí do 27. dne v měsíci ani pípnout o tom, co se děje ve vaší odvážné kuchyni, a jestli jo, nechť počítá s krutými následky!

Hrozně jsem se těšila, ale zároveň i trochu obávala toho, co mě poprvé čeká. Moji první výzvu, výzvu na měsíc březen, připravila Ruth z blogu Makey-Cakey. Vymyslela si na nás "Hidden veggies", tedy, že máme upéct něco sladkého a "schovat" do toho nějakou zeleninu. Moc se mi to z počátku nelíbilo. 




Když jsem byla menší (né, že bych teď byla malá), mamka na nás pořád dělala hokusy pokusy, že do všeho strkala všemožnou zeleninu, nejčastěji cuketu, a potutelně se usmívala, že nám to chutná a neremcáme. Pak přiznala barvu a my s bráchou dělali ksichty a remcali, jakože to nebylo moc dobrý a blabla. Hérečky, prostě.

Říká se: "Jaká matka, taková Katka". A fakt! Přebrala jsem po mamině štafetu a teď se potutelně usmívám já. To první, co mě napadlo, že do něčeho sladkého zakamufluju, byla cuketa. Moje babi ji pěstuje, a tak nás v létě a na začátku podzimu pořád zásobuje cuketami, že nám pak lezou horem dolem, protože je strkáme téměř do všeho. Další nápad na využití se samozřejmě hodí, ale do čeho ji propašovat? (Je třeba mluvit o procesu zapojení cukety do přípravy něčeho sladkého opravdu jako o propašování, jelikož můj drahouš [a vůbec všichni v rodině, kromě mojí vykutálený mamky] je ohledně cukety jaksi skeptický a odmítá ji pozřít v jakékoli podobě. Proto jsem podnikla tajnou misi.)

Přiznám se, že jsem nikdy nedělala brownies. Až doposud! Vždy jsem se bála toho, že se mi nepovede takové to vláčné "ňahňací" těsto uvnitř a bude z toho jenom suchá čokoládová buchta. A aby se tohle nestalo,  napadlo mě, pojistit si to tou mokrou cuketou. Jsem to ale vědátor, že?

Nejsem ale vědátorem na takové úrovni, abych si usmyslela ingredience a sypala recepisy z rukávu, takže jsem využila věrného přítele Googlu a hledala jsem recept na kombinaci brownies a cukety v jednom.


CO BUDE TŘEBA?

uvedené množství ti vystačí na plech 36x25 cm

Těsto:
směs 150 g hladké mouky a 42 g kukuřičného škrobu, 3 - 5x prosátá
(smícháním těchto dvou ingrediencí nahradíte all-purpose flour z původního receptu - návod od Cataliny)
35 g holandského kakaa
1,5 lžičky jedlé sody
1/4 lžičky soli
1/3 lžičky nového koření, drceného (zkuste si to bez hmoždíře jako já, hihi)
1/2 lžičky skořice, mleté
2 vejce
1 vrchovatý hrnek cukru krupice
2 lžičky vanilkového extraktu
1/3 hrnku oleje
1 menší cuketa, cca 0,5 kg, oloupaná, nastrouhaná na jemno
100 g hořké čokolády, nasekané na kousky
100 g bílé čokolády, nasekané na kousky


   CO TEĎ S TÍM?


Jako první věc si připravte plech. Vyložte ho dvěma archy pečicího papíru tak, aby na sebe byly kolmé a papír přečuhoval přes hrany plechu. Upečené brownies pak půjdou pěkně vyndat.

Předehřejte si troubu na 180 °C.

V misce si promíchejte směs mouky a škrobu, kakao, sodu, sůl, nové koření a skořici. Do větší misky rozklepněte vajíčka, přidejte olej, vanilkový extrakt a cukr a šlehejte, dokud nebudete mít světle žluté těsto. Následně přisypte smíchané "suché" ingredience. Šlehejte, aby se tyto dvě složky sjednotily. Následně vmíchejte cuketu a nasekanou čokoládu.

Těsto nalijte na plech, rozetřete jej do rohů a uhlaďte, ať máte všude stejnou vrstvu a pečte asi 30 minut. (A mezitím čuchejte tu super vůni, co plyne z trouby.) Těsto by mělo být uvnitř vláčné, tak to nepřepískněte.


  JAK TO MŮŽE DOPADNOUT?


Kýče není nikdy dost aneb mašle v akci.






 INSPIRACE Mommy's sweet confessionsCatalina peče


Díky Ruth za výzvu, která mě donutila se konečně odvážit k vláčným brownies a taky k objevení nového receptu. Sama bych se k ničemu takového neodhodlala, jsem hrozně konzervativní.

Bylo to hrozně dobré, přesně takové, jak jsem si přála: moc moc čokoládové a "ňahňací". A jelikož se zadařilo, tak do budoucnosti jsem si naplánovala ořechovo-mrkvový koláč (a už se na něj dost těším, takže jej můžete čekat v blízké budoucnosti).

Zkoušeli jste vy někdy cpát zeleninu do sladkého? Jak to dopadlo? Použili jste řepu, mrkev, fazole, špenát...? 

4 komentáře:

  1. Super, povedená výzva :) Já jsem dělala mrkvovej s ořechama a můžu ti jen doporučit co nejrychlejš do něj, protože je to šílená dobrota! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Přesně takovej mrkvovej mám na mysli!:)

      Vymazat
  2. Výborný nápad :) Já pekla mrkvový dort s mandlemi, rozinkami,skořicí + citronovým tvarohem a byl suuupr. Trochu mi připomínal Vánoce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, to zní hodně dobře:). Ve mně skořice také evokuje Vánoce, takže ikdyž udělám obyčejný štrůdl, tak jsou rázem malé Vánoce doma. Skořice není ale na škodu, krásně voní a dobře chutná:).

      Vymazat

Máte něco na srdci?