neděle 28. dubna 2013

Krupicová kaše

Já vím, jsem blogová zanedbávačka obecná, ale ne schválně! Pomalu, ale jistě pracuji na článku z besedy s Ditou Pecháčkovou, ale je to hrozně zdlooouhavý, nahrávala jsem ji na telefon a kvalitka hodně hodně hodně špatná... (Máte představu, jak moc?) A taky se ozývají školní povinnosti, a to taky hodně hodně hodně.

Ovšem našla jsem si chvilku na návrat do dětství. Na krupičkovou kaši. Stydím se jako blázen, jelikož se přiznám k něčemu strašně strašnýmu - doposud jsem ji nedělala. Doteď mi ji připravovala maminka anebo paní kuchařka ve školce. 

Jsem už velká holka, a tak jsem se do ní pustila sama. Sama, avšak s praktickým návodem, jak se dostat zpět do dětství, od Dity Pecháčkové.

Staňte se zase malým bezstarostným pišišvorem alespoň na chvíli!



CO BUDE TŘEBA?

uvedené množství ti vystačí na dvě menší porce

500 ml mléka
4 lžíce dětské krupičky (anebo více - podle chuti)
špetka soli
hoblinky hořké čokolády (85 %ní není vůbec špatnou volbou)
2 lžíce kakaa
2 lžíce moučkového cukru
10 g másla, vcelku + 5-10 g másla, nakrájené na kostičky nebo rozpuštěné

A navíc:
5 g másla na vymazání hrnce


   CO TEĎ S TÍM?


Vymažeme si hrnec máslem, nalijeme mléko, přidáme špetku soli a po lžících vmícháme metličkou krupičku. Na mírném plameni za častého míchání povaříme asi pět minut. Odstavíme, vmícháme 10 g másla. Rozdělíme na dva talíře a posypeme kakaem, cukrem, čokoládovými hoblinkami a přidáme kostičky másla nebo talíře rozpuštěným máslem přelijeme.


  





 INSPIRACE - Deník Dity P.


Tak co, jaká byla vaše dětská krupicová kaše? Zasypaná tunou kakaa, zalitá litrem másla...? :)

6 komentářů:

  1. Jdu si hned teď udělat krupicovou kaši :D Neměla jsem jí aspoň pět let! A hned zkusim, jak půjde udělat s mandlovym mlékem. Dík za typ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, to jsem ráda, že jsem tě navnadila! Poreferuj, jak moc dobrý to bude s tím mandlovým mlíčkem!:)

      Vymazat
  2. U nás vždycky byla s kostičkami čokolády, které se v horké kaši pomalu rozpouštěly... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Od malička jsem zvyklý na to, že krupičková kaše je žlutá. Jak to? Na talíř kromě másla dám žloutek a ten pak vmíchám do hotové kaše. Taj je tak krásně jemná a hlavně žluťoučká :) Jo a navrch samozřejmě granko :)

    OdpovědětVymazat
  4. máte tam chybu, ak dovolíte :-) ... Dita P ( aj ja podľa nej varím krupicovú kašu ) dávala krupicovú múku do mlieka najskôr napučať, čiže nasypala tých pár lyžíc múky a nechala chvíľu odstáť. múka v mlieku napučala a potom mala kaša lepšiu chuť

    OdpovědětVymazat

Máte něco na srdci?