neděle 7. července 2013

Kuřecí kebab s pečenými bramborami

Tenhle recepis jsem si vyhlídla v Apetitu, kde zkoušeli recepty z kuchařky Zuzany Humpolcové "Muži sobě". Kniha je plná receptů od devíti českých šéfkuchařů určená především mužům, ale jistě v ní najdou zalíbení i mnohé osoby něžného pohlaví.    

Když jsem v ní listovala v jednom knihkupectví, tak se mi zalíbila a zatoužila jsem ji vlastnit. Několikrát jsem vysílala nenápadné, avšak zřejmé náznaky na to, jak moc bych si přála být od někoho touto knihou obdarována. Nicméně, nikdo to nepochopil, tak si ji budu muset koupit zřejmě sama.


Recept na kuřecí kebaby pochází od šéfkuchaře restaurace Midtown Grill hotelu Marriott Honzy Wiesner. Malinko jsem původní recept upravila ke své spokojenosti.


CO BUDE TŘEBA?

uvedené množství ti vystačí na 4 porce

Na kebaby:
450 g kuřecích prsou, pokrájených na větši kostky
120 - 140 ml smetany ke šlehání
1 - 2 stroužky česneku, prolisované
2 lžíce petrželky, nasekané na jemno
olej na smažení

Na dip ze zakysané smetany:
1 kelímek zakysané smetany
1 lahůdková cibulka
1 lžíce petrželky, nasekané na jemno
1 lžíce pažitky, nasekané na jemno
1 nakládaná okurka, nasekaná na jemno
sůl, bílý pepř

Na pečené brambory:
500 kg nových brambor
olivový olej na pokapání
sůl

A navíc: 
špejle
jemná strouhanka

   CO TEĎ S TÍM?


Pečlivě omyjeme brambory, pokrájíme na lodičky a vaříme v osolené vodě asi 7 minut. Slijeme vodu z brambor. Rozžhavíme troubu na 200 °C a brambory pečeme, dokud nebudou pěkně dozlatova. Může to trvat asi 30 minut.

Kuřecí kostky pomeleme v mlýnku na maso. Do pomletého přimícháme petrželku, prolisovaný česnek a pak postupně přiléváme smetanu, dokud nezískáme hladkou směs. Ochutíme solí  a pepřem.

Vlhkýma rukama vytvarujeme kolem špejlí válečky. (Pokud válečkům na špejli nebudete věřit, můžete je lehce balit ve strouhance, ale opravdu jen lehounce. A pokud Vás tvoření válečků začne hodně moc štvát, tak si z toho udělejte placičky a je to.) 

Smažíme je na větší pánvi na oleji z obou stran.

Dip získáme raz dva smícháním zakysanky, bylinek, cibulky a okurky. Dochutíme solí a pepřem a je hotovo.


  







 INSPIRACE - Muži sobě od Zuzany Humpolcové, (Apetit)


Byla jsem příjemně překvapená kombinací kuřecích kebabů a dipu ze zakysané smetany, která to jídlo pěkně osvěžila. Tak tedy s chutí do toho, půl je hotovo! :)

4 komentáře:

  1. Vypadá skvěle! Protože vím, že jemné náznaky nefungují, nefungují ani ty nápadnější, tak jsem si o tuhle kuchařku řekla hodně nahlas - a bude k narozeninám :) Sice se mi všichni snaží vnutit, že kvůli názvu není pro mě, ale já vím, že obsahem rozhodně ano :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bych tedy měla taky přistoupit k ráznému zákroku:)

      Vymazat
  2. Nemohla jsem to číslo Apetitu najít, ale naštěstí jsem vygooglila Vás ;). Zrovna jdu na to, doufám, že to bude děti bavit. Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, určitě tím nic nezkazíte a vůbec - celá knížka bude podle mého super :).
      Napište, jak se Vám zadařilo:).

      Vymazat

Máte něco na srdci?